woensdag 16 juli 2014

Windows liberation front.

Met de hashtag #windowsliberationfront twitter ik @boudivv over de ontwikkelingen rond het afscheid van Windows. Windows was altijd eigenlijk meer een marketing concept dan een IT kwaliteit. De jongens van Microsoft hebben heel lang beter dan de rest van de wereld door gehad waar ze op de wave van de sociale learning curve moesten zitten om geld te verdienen. Een deel van dat concept is het 'propriety'-ding. De IT variant van Video2000, BetaMax, VHS enz... En net als in de hardware wereld is dat in software land uiteindelijk onhoudbaar. Nu hebben in de 70er jaren oa. Ken Thompson en Dennis Ritchie al vanuit goede wiskundige inzichten bedacht hoe netwerken er eigenlijk uit zouden moeten zien. Daar is een ontwikkeling ingezet die organisch doorgroeid en waarschijnlijk voor altijd onderdeel zal zijn van de toekomstige mensheid. De UX en ip ontwikkeling. En Microsoft heeft om wille van de marketing ruim 20 jaar (of meer?) ruis op de lijn gegooid. Die ruis is momenteel in rap tempo aan het verdampen. Hoeveel procent van de processors in de wereld (alles meegeteld, zoals routers enz.) draaien nog op Windows? 5%? De rest is bijna allemaal UX gebaseerd. Of het nu Android of OSX is het zijn allemaal UX varianten. En dan Google... Zoals ik al eerder constateerde zijn die van het pad af. Wat daar aan de hand is, noem ik van nu af aan '#consumerpenetration'. En ze hebben concurrentie, Facebook etc. Gelukkig leven we in een tijd van ecologische groei. Economische groei op basis van consumptisme is achterhaald. Consumptisme gaat te verkwistend om met energie en is onhoudbaar. We gaan langzaam maar zeker terug naar duurzaamheid. Het communisme werkt niet, het Angelsaksische consumptisme si ook aan het afsterven. En daarmee verschrompelt eerst Microsoft en daarna is Google aan de beurt. Tijd voor Rijnlandse IT ontwikkelingen. Op de wave van de ecologische groei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten